ROZUMIENIE I STOSOWANIE IRONII I SARKAZMU W SYTUACJACH SPOŁECZNYCH – scenariusz zajęć rewalidacyjnych na II etap edukacyjny. Część II.

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla ucznia objętego kształceniem specjalnym z uwagi na zdiagnozowany zespół Aspergera, II etap edukacyjny, 60 minut.

Temat: Ćwiczymy umiejętność rozumienia i stosowania ironii i sarkazmu w sytuacjach społecznych.

Cele ogólne:

  • Ćwiczenie umiejętności rozpoznawania i stosowania ironii i sarkazmu

Cele szczegółowe – uczeń:

  • określa czym jest ironiczna sytuacja
  • wie po czym można rozpoznać sarkazm
  • określa jakie są różnice pomiędzy ironią a sarkazmem
  • wymienia synonimy słowa sarkazm
  • wymienia antonimy słów ironia oraz sarkazm

Forma pracy:

  • indywidualna

Metody pracy:

  • oparte na słowie

Środki dydaktyczne:

  • karty pracy
  • długopis

Przebieg zajęć

Powitanie, rozmowa wstępna, wprowadzenie do tematu. Przypomnienie treści z poprzednich zajęć dotyczących ironii.

  1. IRONICZNE SYTUACJE – uczeń wymyśla i dopisuje ironiczne komentarze do przedstawionych fotografii, a następnie samodzielnie wymyśla ironiczne sytuacje, rysuje je i dopisuje do nich komentarz.
  2. PO CZYM ROZPOZNAĆ SARKAZM? – uczeń zapoznaje się z tekstem mówiącym o tym czym jest sarkazm oaz jakie są różnice pomiędzy sarkazmem, a ironią. Następnie na podstawie przeczytanego tekstu określa czym jest sarkazm. Uzupełnia kartę pracy. Nauczyciel omawia z uczniem powstałą notatkę.
  3. SYNONIMY SARKAZMU – zadaniem ucznia jest określenie i zapisanie słów, które są synonimami słowa sarkazm.
  4. ANTONIMY IRONII I SARKAZMU – zadaniem ucznia jest określenie i zapisanie słów, które są antonimami słów ironia i sarkazm.
  5. PODSUMOWANIE – nauczyciel krótko podsumowuje wraz z uczniem czym jest ironia i sarkazm, czym się różnią oraz kiedy się ją stosuje.

AUTYZM BEZPIECZNEFERIE BOŻENARODZENIE CELE dyplom DZIENDZIECKA EMOCJE EMPATIA geniallly GODZINAWYCHOWAWCZA GRA INTEGRACJA integracjaklasy interaktywnie IRONIA JESIEŃ KARTYPRACY KLASA KLASY1-3 LATO LISTDOIKOŁAJA MATEMATYKA MIKOŁAJ NOWYROK OPOWIADANIE PEDAGOGSPECJALNY PLANY PRZYJAŹŃ RELACJESPOLECZNE REWALIDACJA SAMOOCENA SCENARIUSZ SZKOŁA TERAPIA TUS WAKACJE WIELKANOC WIOSNA wskazówki WSPÓŁPRACAWGRUPIE ZESPOLASPERGERA ZRKES ZYCZLIWOSC ZŁOŚĆ święta

  • Mały DETEKTYW – w poszukiwaniu uczuć i emocji – ĆWICZENIE.

  • DZIEŃ PIZZY – karty pracy.

  • KARTKI WALENTYNKOWE <3

  • GRA – KREATYWNE OPOWIASTKI – WERSJA ZIMOWA – do druku.

  • ZIMOWE POLICZANKI – interaktywna KARTA PRACY.

  • Bezpieczne FERIE ZIMOWE – karty pracy.

  • Nowy ROK – moje CELE, PLANY i MARZENIA – karty pracy.

  • Przykładowe TEMATY ZAJĘĆ REWALIDACJI wraz z PRZYKŁADOWYMI SCENARIUSZAMI.

  • PEWNOŚĆ SIEBIE – karty pracy.

  • KŁOPOTLIWE SYTUACJE SPOŁECZNE – karty pracy.

  • WSKAZÓWKI dla NAUCZYCIELI do pracy z dziećmi i młodzieżą w SPEKTRUM AUTYZMU

  • DOMINO EMOCJI – do druku

  • KARTY PRACY – MOJA KLASA

  • UWOLNIĆ MIKOŁAJA – świąteczny ESCAPE ROOM – Scenariusz zajęć rewalidacyjnych / TUS dla uczniów ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, I etap edukacyjny, 60 minut + materiały.

  • Halloween – karty pracy.

Podobne wpisy