JAK UCZYĆ DZIECI Z AUTYZMEM CZYTANIA UMYSŁU – praktyczny poradnik dla nauczycieli i rodziców – P. Holwin, S. Baron – Cohen, J. Hadwin – książka.

Teoria umysłu czyli umiejętność czytania w umyśle to intuicyjna zdolność do rozumienia swoich i cudzych stanów umysłowych. Proces ten jest niezwykle ważny w naszej codzienności gdyż dzięki niemu jesteśmy w stanie odczytywać intencje innych osób, analizując ich zachowania i wypowiedzi. U dzieci, które rozwijają się prawidłowo ta umiejętność kształtuje się spontanicznie. Inaczej jest z dziećmi ze spektrum, które często muszą się teorii umysłu po prostu nauczyć. W tym celu polecam Wam dzisiaj świetną książkę – ” Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu. Praktyczny poradnik dla nauczycieli i rodziców”, autorstwa P. Howlin, S. Barona-Cohen oraz J. Hadwin.

W książce, oprócz bardzo ciekawej teorii na temat teorii 😉 umysłu, znajdziemy konkretne ćwiczenia pokazujące jak można nauczyć czytania w umyśle. Proces ten jest rozpisany krok po kroku, podane są też konkretne ćwiczenia na różnych poziomach zaawansowania, co widać na zdjęciach poniżej.

Na końcu książki umieszczony jest również przykładowy formularz oceny 🙂🙂

Myślę, że ta książka to fantastyczne źródło informacji, na podstawie której można zbudować ciekawe i wartościowe zajęcia. Pewnie za jakiś czas pojawi się tutaj mój scenariusz zajęć 😁

Jednym słowem; polecam! ❤

Marta

Podobne wpisy