JAK UCZYĆ DZIECI Z AUTYZMEM CZYTANIA UMYSŁU – praktyczny poradnik dla nauczycieli i rodziców – P. Holwin, S. Baron – Cohen, J. Hadwin – książka.
Teoria umysłu czyli umiejętność czytania w umyśle to intuicyjna zdolność do rozumienia swoich i cudzych stanów umysłowych. Proces ten jest niezwykle ważny w naszej codzienności gdyż dzięki niemu jesteśmy w stanie odczytywać intencje innych osób, analizując ich zachowania i wypowiedzi. U dzieci, które rozwijają się prawidłowo ta umiejętność kształtuje się spontanicznie. Inaczej jest z dziećmi ze spektrum, które często muszą się teorii umysłu po prostu nauczyć. W tym celu polecam Wam dzisiaj świetną książkę – ” Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu. Praktyczny poradnik dla nauczycieli i rodziców”, autorstwa P. Howlin, S. Barona-Cohen oraz J. Hadwin.
W książce, oprócz bardzo ciekawej teorii na temat teorii umysłu, znajdziemy konkretne ćwiczenia pokazujące jak można nauczyć czytania w umyśle. Proces ten jest rozpisany krok po kroku, podane są też konkretne ćwiczenia na różnych poziomach zaawansowania, co widać na zdjęciach poniżej.
Na końcu książki umieszczony jest również przykładowy formularz oceny
Myślę, że ta książka to fantastyczne źródło informacji, na podstawie której można zbudować ciekawe i wartościowe zajęcia. Pewnie za jakiś czas pojawi się tutaj mój scenariusz zajęć
Jednym słowem; polecam!
Marta